понеділок, 6 квітня 2015 р.

"Відчуття числа'' в дитинстві говорить про здібність до математики в майбутньому


Малюки, які добре розрізняють великі і малі групи предметів ще до початку навчання рахунку, мабуть, в майбутньому зможуть краще оперувати з числами, як показало нове дослідження Інституту мозку Дьюка. Але ми не народилися з умінням використовувати цифри для представлення різних кількостей. Немовлятам бракує слів, щоб лічити до 10. Учені припустили, що елементарне "почуття числа'' у дітей є основою для більш високого рівня розуміння математики надалі.
Нове дослідження припускає, що діти, по суті, задіюють цю природжену здатність при вивченні символьних математичних систем. Дослідники виявили, що сила природженого "відчуття числа'' у немовлят дозволяє прогнозувати майбутні математичні здібності дитини.
"Коли діти вивчають символічні системи представлення чисел і вивчають математику в школі, вони користуються цим примітивним "відчуттям числа'''', - сказала Елізабет Бреннон, професор психології і неврології, що очолювала дослідження. - "Це концептуальний будівельний блок, на якому будуються математичні здібності.''
Бреннон пояснила, що діти приходять в цей світ з початковими знаннями, які називають примітивним "відчуттям числа''. При погляді на два набори об'єктів примітивне "відчуття числа'' дозволяє їм визначити, в якому наборі предметів більше без словесного підрахунку або використання арабських цифр. Наприклад, людина інстинктивно знає, що купа з 15 суниць більша, ніж шість апельсинів, просто поглянувши на ці предмети.
Розуміння того, як немовлята і маленькі діти осмислюють і розуміють числа, може привести до розробки нових стратегій математичної освіти. Так вважає колега Бреннон, аспірант Ариэль Старр. Зокрема, ці знання можуть бути використані для розробки навчання маленьких дітей, які мають проблеми з математичними символами і основною методологією.
Для перевірки примітивного "відчуття числа'' Бреннон і Стар проаналізували поведінку 48 шестимісячних немовлят. З'ясовували, чи можуть діти побачити кількісні зміни, використовуючи інтерес більшості дітей до речей, що міняються. Вони поміщали кожну дитину перед двома екранами, один з яких завжди показував одно і ту ж кількість точок (наприклад, вісім), змінюючи їх розмір і розташування, а інший перемикався між двома різними числовими значеннями (наприклад, показуючи 8 і 16 точок). Усі масиви точок часто змінювалися в розмірах і розташуванні. Немовлята, які могли зрозуміти відмінність між двома числовими значеннями (наприклад, вісьмома і 16) довше дивилися на екран з числовими значеннями, що міняються.
Після цього Бреннон і Стара тестували тих же дітей у віці 3,5 років. З дітьми грали в порівняння чисел без символів. Малюкам показували два різні набори точок і просили вибрати той, в якому більше точок, не рахуючи їх. Крім того, діти пройшли стандартний тест по математиці для дошкільнят, а також стандартний тест IQ. Нарешті, дослідники давали дітям просте словесне завдання, щоб з'ясувати, яке найбільше число дитина точно розуміє.
"Ми виявили, що немовлята з більш високою оцінкою за знаходження змін кількості на екрані мають краще примітивне "відчуття числа'' через три роки в порівнянні з немовлятами з нижчими балами'', - сказав Стар . - "Крім того, діти з більш високою оцінкою в дитинстві показують кращі результати в стандартних тестах по математиці.''
Бреннон заявила, що виведення вказують на існуючий зв'язок між символьною математикою і кількісними здібностями, які є в грудному віці до того, як освіта формує наші математичні здібності.
"Ми вважаємо, що коли діти вивчають значення слів і символів, що означають числа, вони, ймовірно, відображають ці значення на довербальне уявлення про числа, яке вже є в дитинстві,'' – сказала Бреннон.
"Насправді ми тільки пояснюємо невеликий відсоток відмінностей в математичних навичках дітей молодшого віку. Проте результати дослідження показують, що існує деякий зв'язок між примітивним "відчуттям числа'' і символьною математикою. Це фундаментальні будівельні блоки".

Немає коментарів:

Дописати коментар